Nyheter

Sushi Yama har öppnat restaurang på Mall of Scandinavia

Sushi Yama fortsätter 2025 med ytterligare en öppning, denna gång på Westfield Mall of Scandinavia. Den nya restaurangen blir företagets tredje öppning under året och blir ett bra tillskott till köpcentrumets restaurangutbud. Med denna etablering stärker Sushi Yama sin närvaro i Stockholmsregionen och erbjuder ännu fler besökare möjligheten att njuta av fräsch och smakrik sushi.

– Vi är oerhört glada över att fortsätta vår expansion i Stockholm med omnejd och att kunna erbjuda vår sushi i ännu ett centralt läge. Sushi Yama finns nu på två platser i Solna, och just Mall of Scandinavia har varit på vår radar sen 2017. Att nu se etableringen bli verklighet känns fantastiskt. Vår nya enhet, utformad för att upplevas som en oas mitt i shoppingnavet, är redo att ge gästerna en förstklassig sushiupplevelse – oavsett om det handlar om en paus i shoppingen, en trevlig middag med vänner eller att hämta takeaway, säger Danny Barsoum – Chief Brand Officer på Sushi Yama.

Skandinaviens största galleria
Westfield Mall of Scandinavia är Skandinaviens största galleria och har ett starkt flöde av både boende, arbetande och besökare – vilket gör den till en perfekt destination för Sushi Yama. Med sitt läge nära Strawberry Arena och de stora kontors- och bostadsområdena i Solna är det en naturlig mötesplats för både lokalbor och besökare från hela landet. Denna etablering är en viktig del av Sushi Yamas strategi att finnas på de mest attraktiva platserna där gäster rör sig i vardagen. Etableringen skapar cirka 10 nya arbetstillfällen.

Den digitala gästresan får ännu mer utrymme
Den nya etableringen markerar även ett viktigt steg i Sushi Yamas digitala transformation. Genom att introducera fler kiosker (även kallade expresskassor), i kombination med appbeställningar, förbättrar man tillgängligheten och strömlinjeformar orderflödet. Restaurangen på Westfield Mall of Scandinavia kommer att ha fler kiosker än tidigare, och dessa är noggrant designade som en integrerad del av interiören, vilket gör dem till en naturlig förlängning av restaurangens atmosfär.

Valmöjligheter
– Vi vill ge våra gäster valmöjligheter. För oss handlar det inte om digitalt eller personligt – utan om att få det bästa av båda. Att vara tillgängliga digitalt är en självklar del av vårt gästlöfte, där vi gör det enkelt att beställa på det sätt som passar gästen, säger Marcus von Tell – Head of Digital Operations på Sushi Yama.

Stark fokus på helhetsupplevelsen

Sushi Yama fortsätter att växa och förnya sig, med en stark fokus på att skapa en helhetsupplevelse för sina gäster. I takt med att nya restauranger öppnas, är visionen att inte bara servera högkvalitativ sushi utan också att erbjuda en unik atmosfär och enastående service. Med den senaste etableringen stärks detta engagemang ytterligare.

Upplevelse
– Sushi Yama handlar om mer än bara god mat – det är en upplevelse där kvalitet, atmosfär och service står i centrum. Vi är glada över att kunna erbjuda detta i en dynamisk miljö som Mall of Scandinavia, där människor möts för både arbete och nöje, säger Christoffer Lindbäck – Regional Manager Stockholm på Sushi Yama.

Fakta
Öppning: torsdag 3/4
Adress: Westfield Mall of Scandinavia, Stjärntorget 2, 169 79 Solna
Telefon: 08-210606