Nyheter

Sabis stärker upp på butikssidan - ”trivs i butiksmiljö”

Stockholmsbaserade mat- och serviceföretaget Sabis driver matbutiker, hotell, restauranger samt caféer och stärker nu upp affärsområdet Butik med ny försäljningsutvecklare. Ny på jobbet är Mikael Sedvall som närmast kommer från Carlsberg Sverige.

Mikael har mer än 25 års erfarenhet av dagligvaruhandeln i olika positioner och får direkt en central roll i butiksledningen. Uppdraget är att utveckla och driva företagets butiker mot ökad försäljning. Rollen omfattar också ett övergripande ansvar för koordination av marknadsinsatser och samarbeten.

– Det känns väldigt bra att få in Mikael som förutom att han kommer in med nya ögon också har med sig ett gediget branschkunnande och en lång erfarenhet av att bygga och underhålla leverantörskontakter, säger Christian Lloyd, affärsområdeschef Butik på Sabis.

Bättre kundupplevelser
Sabis slog upp dörrarna till sin första butik redan 1874 och driver idag sex matbutiker i Storstockholmsområdet där alla butikerna har ett samarbete med Hemköpskedjan. Senaste tillskottet är butiken i Sickla Köpkvarter som öppnades 2022 och flaggskeppsbutiken Sabis Fältöversten är en av Sveriges mest prisbelönta matbutiker. Man driver också butiker i Tullinge, Gullmarsplan, Fruängen och Näsby Park.

– Det ska verkligen bli spännande att få arbeta på Sabis. Mat och människor ligger mig varmt om hjärtat, och jag trivs i butiksmiljön – där känner jag mig hemma. Jag ser fram emot att lära känna alla medarbetare och tillsammans hitta nya sätt att öka försäljningen och skapa ännu bättre kundupplevelser i alla våra sex butiker, säger Mikael Sedvall.

//

Bild: Mikael Sedvall, ny försäljningsutvecklare på Sabis. Foto: Philip Nordin